“Iekāp skolotāja kurpēs”


No 19. februāra līdz 23.februārim Ķekavas Mūzikas skolas 8.klašu audzēkņi izmēģināja spēkus skolotāja profesijā, vadot mazāko klašu audzēkņiem mācību stundas. ŠĪ pieredze lika daudziem padomāt par jautājumu: vai būt skolotājam ir tik viegli, kā no audzēkņu puses tas izskatās? 

Audzēkņu atsauksmes par skolotāja profesiju un stundu vadīšanu:

“Es vadīju mūzikas literatūru 1.apmācības gadam. Tas bija ļoti stresaini, taču klase vismaz bija klusa. Nesanāca novadīt interesanti, jo man pašai patīk vēsture. Ja varētu vadīt stundu ar kādu kopā, tad otreiz gribētu pamēģināt.

Čella stundu bija bailes vadīt, jo bieži sanāca tā, ka iemācu kaut ko nepareizi. Nepratu īsti izskaidrot ritmu, jo es pati saprotu citādāk dažas lietas, taču skolniece saprata vismaz melodiju un tikām līdz skaņdarba beigām. Šo stundu vēlreiz nevadītu, jo ļoti specifiski jāmāca, nevar tā brīvi. “

“Es mācīju 1.klases audzēknei vijoli. Man stundas laikā nepatika apstādināt skolnieci, ja kaut kas nebija pareizi, jo pašu mani stundās skolotāja reti apstādina. Man bija mazliet bail, ka varētu pateikt kaut ko nepareizi”.

“Man bija nenormāli stresaini! Vadīju 3.klases skolniecei flautas stundu. Man likās, ka tā būs ļoti mierīgi pavadīta stunda,….es kļūdījos. Izskatās, ka skolotājiem ir nenormāli daudz jāpievērš uzmanība tam, kā skolēns stāv, elpo, tur pirkstus, galvu, pūš instrumentā. Ar to es nebiju rēķinājusies un pavadīju visu stundu trīcēdama.

Kad stunda beidzās, mana flautas skolotāja piedāvāja novadīt vēl vienu stundu. Es biju tik ļoti sastresojusies! Bet galu galā man tas bija ļoti noderīgi. Paldies flautas skolotājai par sapratni un vienmēr mudināšanu mani vairāk mācīties!”

“Es vadīju solfedžo 1.klasei. Stundas sākumā gāja diezgan raiti un forši, visi kopā strādājām un ātri pabeidzām uzdevumus. Tā bija mana pirmā reize būt par skolotāju, biju mazliet nervozs. Otrajā stundas daļā es sacerēju diktātu bērniem, kas izrādījās par grūtu, tāpēc ilgi to rakstījām. Bet galu galā viss izdevās. Uz stundu biju atnesis konfektes, lai motivētu bērnus strādāt. Kopumā šis projekts bija foršs un veiksmīgs! “

“Es vadīju stundu 1.flautas klases skolniecei. Tas bija interesanti, bet es to negribētu darīt ikdienā, jo man šķiet, ka es nebūtu laba skolotāja, man diezgan ātri apniktu pirmklasnieki.”

“Šī pieredze man lika novērtēt skolotāja darbu. Tas ir daudz grūtāk, nekā man likās. Vadot flautu, es nebiju gatava pievērst uzmanību vairākām lietām. Pēc saviem secinājumiem es 100% negribētu būt skolotāja, jo tas ir pārāk problemātiski katru dienu iet tam cauri.  Tagad saprotu, kāpēc daudzi skolotāji negrib iet uz darbu, es arī negribētu. Kopumā tas nebija tik šausmīgi, bet vēlreiz to darīt negribētu, labāk paklausīšos, kā mani 40 minūtes māca un koriģē.”

 

 

 

05.03.2024.

  Drukāt